آسیاپرداز

جستجو

۱۰ دلیل برای مهاجرت به ویپ

مهاجرت به ویپ

این پست را به اشتراک بگذارید

    سیستم های تلفنی ویپ مزایای بسیار گسترده ای در مقابل سیستم های سنتی تلفن سانترال دارند . در این مقاله سعی شده است تا تعدادی از این مزایا که برای کسب و کارها مهم هستند را به صورت خلاصه و ساده بیان نماییم .

۱ – کاهش هزینه های ارتباطی :

    یکی از عمده دلایلی که برخی از کسب و کار ها که دارای سازمان فروش هستند به سمت سیستم های تلفنی ویپ جذب می شوند ، کاهش هزینه های تماس آنها در ماه می باشد . در حال حاضر شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت ثابت (FCP) سرویسی ارائه می دهند با نام سیپ ترانک ( SIP TRUNK ) و از آنجا که فضا رقابتی است تعرفه ای که بر روی مکالمات اخذ می گردد گاهی تا ۵۰ درصد تخفیف را شامل می شوند. شرکت هایی مثل شاتل ، پیشگامان کویر یزد ، فن آوا ، انتقال داده های آسیاتک و … از ارائه دهنده این نوع سرویس هستند که به راحتی بر روی سیستم های تلفنی ویپ پیاده سازی می شوند. همچنین این کاهش هزینه ها در بخش خرید سخت افزار مورد نیاز نیز مشهود است.

۲ – کنفرانس تلفنی

    در این نوع از سیستم های ارتباطی برقراری کنفرانس های صوتی و حتی تصویری امری است که به سادگی هر چه تمام تر انجام خواهد شد . جلسات کاری خود را از طریق اسن نوع از سیستم های تلفنی به سادگی انجام دهید.

۳ – دسترسی جهانی

    از آنجا که این نوع از سیستم های تلفنی بر بستر آی پی کار میکنند و تحت شبکه می باشند ، می توان از سراسر دنیا و از هر مکانی با رعایت نکات ایمنی به آن دسترسی داشت . شما می توانید از منزل با شماره های داخل سازمان خود بدون پرداخت هزینه تماس برقرار نمایید و در صورتی که از اینترنتی پایدار بر روی تلفن همراه خود بهره می برید می توانید این تماس را از طریق نرم افزار های سافت فون ( Soft Phone ) و از روی موبایل خود برقرار نمایید.

۴ – فراوانی امکانات

    این نوع از سیستم های تلفنی دارای امکاناتی چون صندوق صوتی ، ضبط مکالمات ، انتقال پیام ها به ایمیل شما و … نیز می باشند که با توجه به نیاز قابل پیاده سازی می باشند.

۵ – تحت شبکه بودن

    این یک مزیت برای تیم نگهداری شبکه سازمان شما می باشد . آنها دانش لازم را برای مفاهیم شبکه دارند و در صورت بروز مشکل می توانند خود نسبت به رفع آن اقدام نمایند . این در حالی است که در سیستم های سانترال سنتی در صورت بروز ایراد شما باید خدامات رفع ایراد را از خارج از سازمان خود دریافت نمایید و در این بازه زمان خود را از دست خواهید داد.

۶ – دریافت فکس

    وقت آن رسیده تا از قطع درختان بیشتر خود داری نمایید . فکس های دریافتی شما در این سیستم در قالب فایل PDF ذخیره سازی می شوند ، هم زمان به ایمیل شما ارسال می گردند و در صورت نیاز به استفاده در نرم افزار های دیگر می توانید آنرا بارگزاری کنید .

۷ – تماس از دست رفته نداشته باشید

    با فعال کردن گزینه های مرا دنبال کن می توانید به سادگی تماس ها را به هر نقطه ارسال نمایید . در صورتی که کارشناسان پاسخگوی تماس خود نباشند می توانید آنرا به تلفن همراه یا داخلی دیگری ارسال نمایید تا نرخ تماس از دست رفته را به شدت کاهش دهید.

۸ – راحتی در نصب و راه اندازی

    می توان این سیستم تلفنی را به سرعت و به آسانی در شبکه خود پیاده سازی نمایید . نیاز به سیم کشی مجدد ندارد و از شبکه موجود می توان جهت ارتباط با سیستم بهره برد.

۹ – مقیاس پذیر بودن

    در صورت افزایش تعداد پرسنل می توانید به راحتی داخلی های جدید را به سیستم اضافه کرد بدون آنکه نیاز داشته باشید برای این کار لایسنس دیگری خریداری نمایید و حتی می توانید نسبت به کانالهای ورودی سیستم هم به همین گونه اقدام کرد . هیچ گونه محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

۱۰ – ارتباط با سایر نرم افزار های موجود

    از آنجا که این سیستم یک نرم افزار قدرتمند می باشد ، می توانید آنرا به هر بانک اطلاعاتی متصل نمایید ، از اطلاعات نرم افزار های دیگر در این سیستم استفاده نمایید و یا اطلاعات سیستم را برای تحلیل به سایر نرم افزار ها هدایت نمائید . مهمترین کاربرد این امکان ، اتصال سیستم به نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که به مراتب بهره وری تیم فروش سازمان را افزایش خواهد داد. تماس های صوتی دریافتی می توانند وارد گردش کار شوند و حتی می توان فرم های از پیش تعیین شده توسط تلفنی که به سازمان زده می شود تکمیل گردند. سیستم های نوبت دهی از این نوع می باشند.

عضویت در خبر نامه

از جدیدترین اخبار ما مطلع شوید

مقالات بیشتر

آموزش

تنظیمات SIP TRUNK

   در این مقاله آموزشی قصد داریم تنظیمات SIP TRUNK را برای دو شرکت آسیاتک و پیشگامان را بر روی سرور ISSABEL قراردهیم . در