آسیاپرداز

جستجو
صف تماس

این پست را به اشتراک بگذارید

    یکی از قابلیت های مهم و کاربردی سیستم تلفنی ویپ صف تماس آن است . مطمئنا شما هم تجربه صف تماس را داشته اید . زمانیکه با یک سازمان ( مثلا شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی ) تماس می گیرید و تلفن گویا به شما اعلام می کند که شما نفر هفتم در صف انتظار می باشید.در این بین که شما به یک موزیک ملایم گوش می دهید زمان برای شما با سرعت بیشتری سپری می شود و تحمل انتظار بالا تر می رود . برخی از شرکت ها پا را فراتر می گذارند و در این بین از خدمات و محصولات جدید خود رونمایی می کنند و با یک پیغام صوتی در این بین به مشتری اعلام می کنند که مثلا اینترنت ۴۸۰۰ گیگ یک ساله فقط ۳۸۰ هزار تومان “!!!! از این طریق مشتری را ترغیب به خرید محصولی دیگر خواهند کرد.

    در برخی از شرکت ها برای لذت بخش کردن انتظار مشتری با استفاده از بازی سازی ( Gamification ) به وی فرصت برنده شدن و بالا آمدن در صف تماس را می دهند . به عنوان مثال از مشتری می خواهند برای زودتر متصل شدن به کارشناسان وارد بازی با سایر افراد موجود در صف تماس شود و تعدادی سوال صوتی پرسیده می شود و افرادی که صحیح پاسخ دهند می توانند فورا به کارشناس تماس متصل شوند اما اگر بازنده شوند به انتهای صف بر می گردند.

    یکی دیگر از امکانات صف تماس ، استفاده از نظر سنجی برای نحوه پاسخگویی کارشناس شما با مشتری می باشد . شما به عنوان مدیر یک شرکت شاید فرصت اینکه تمام مکالمات را گوش دهید نداشته باشید اما به راحتی این کار را به مشتریان خود بسپارید و در پایان هر ماه یک نمودار زیبا از نحوه پاسخگویی کارشناسان خود را تماشا کرده و بر اساس آن بهره وری ایشان را بسنجید و مدیریت کنید .

    شما می توانید در یک سیستم تلفن ویپ صف های تماس مختلف داشته باشید . در هر صف هم می توانید کارشناسان مشخصی را قرار دهید. به عنوان مثال یک صف برای فروش ، یک صف برای پشتیبانی و …

    این امکانات تنها در یکی از منوهای نرم افزار سیستم تلفنی ویپ نهفته است . در مقالات بعدی سعی خواهیم کرد تا سایر امکانات این نوع از سیستم تلفن مرکزی تحت شبکه (VOIP) را بررسی کنیم.

عضویت در خبر نامه

از جدیدترین اخبار ما مطلع شوید

مقالات بیشتر

آموزش

تنظیمات SIP TRUNK

   در این مقاله آموزشی قصد داریم تنظیمات SIP TRUNK را برای دو شرکت آسیاتک و پیشگامان را بر روی سرور ISSABEL قراردهیم . در